ClickNext 2018: Grote opkomst op jaarlijkse Nederlandstalige gebruikersbijeenkomst van ClickSoftware

Ook dit jaar heeft Ideo weer een gebruikersdag georganiseerd voor de Nederlandstalige ClickSoftware gebruikers uit de Field Service branche. Met meer dan 40 personen van 15 organisaties uit Nederland en België was een groot deel van de doelgroep vertegenwoordigd. Het event vond 11 oktober plaats in het Huis van de Toekomst te Rosmalen.

Na een korte introductie door Jaap Giebels, Operational Manager van Ideo Field Service werd de deelnemende bedrijven gevraag om aan te geven in welke ontwikkelingsfase zij zich bevinden als het gaat om Field Service volwassenheid. Uiteenlopende antwoorden werden gegeven, van “operationeel op orde” tot “innovatief en vooroplopend” en toegelicht. Dit gaf voldoende aanleiding voor onderlinge gesprekken tijdens de netwerkmomenten gedurende de dag.

Vervolgens spraken Ferry Heijdelberger en Marcel Fabrie namens de NVSM over de trends en ontwikkeling in de Service branche aan de hand van de Servicemonitor. Deze monitor, een brancheonderzoek samengesteld in samenwerking met de Universiteit van Maastricht, geeft aan dat veel ondernemers in de branche op dit moment in een spagaat zitten; enerzijds zijn er voldoende kansen, omzetgroei, margeverbetering en diensteninnovatie op te merken, maar aan de ander kant is de schaarste aan personeel, de hoge werkdruk (en daardoor medewerkerstevredenheid) en het nakomen van SLA’s met opdrachtgevers (klanttevredenheid) een steeds groter wordende uitdaging. Als mogelijke oplossingen worden zaken als uitbesteding van repeterend werk en arbeidsextensivering door IoT en automatisering door de spreker aangedragen.

Jan Velgersdijk van Vitens, het grootste drinkwaterbedrijf van Nederland, sprak over de veranderingen binnen zijn organisatie op het gebied van klantgemak en de optimale inzet van planners en monteurs. Met als voornaamste thema’s Inzicht – Overzicht – Uitzicht is het optimalisatieproject uitgevoerd volgens de Scrummethodiek waarbij ClickSoftware in sprints van 3 weken is geïmplementeerd binnen de afdeling Netbeheer & Levering van Vitens. Het intensief betrekken van de key-users, afgedwongen door de Scrum aanpak heeft, samen met de geavanceerde functionaliteiten binnen de software, sterk bijgedragen aan het succes van het project.

Onder het mom “de kunst van het loslaten” werden de deelnemers getrakteerd op een workshop jongleren, waarbij regelmatig de komische link met de situaties op de werkvloer worden gemaakt.

Eran Granot, Sr. Director Digital Transformation van ClickSoftware gaf aan dat innovatie een belangrijke pijler is voor zijn organisatie om de toonaangevende rol als leverancier van de meest geavanceerde software op het gebied van Field Service en Workforce Automation te blijven behouden. De onderdelen Artificial Intelligence (AI), machine learning, route optimalisatie, mobiele app’s en klant interactie worden op korte termijn functioneel sterk uitgebreid.

Namens Bosch Thermotechnology België verzorgden Rudy Rooman en Leen de Wit een enthousiaste lezing over hun ervaringen van de migratie naar Field Service Edge (FSE), de cloud oplossing van ClickSoftware. Het belang van een geavanceerde Field Service Management oplossing werd duidelijk gemaakt door de uitdagingen van Bosch; door overnames een veelheid aan verschillende merken en types verwarmingsapparatuur om te onderhouden, de tweetaligheid in het land, de verkeersdrukte rondom de steden Brussel en Antwerpen en de seizoensinvloeden maken de dienstverlening niet eenvoudig. Nu FSE een jaar in gebruik is, worden de opdrachten efficiënter ingepland en is de medewerkertevredenheid toegenomen. Bosch blijft zich continue verbeteren op het gebied van Field Service en dat is mogelijk door de aanpasbaarheid van de nieuwe oplossing en de kennis die Bosch Thermotechnology België heeft opgedaan de afgelopen periode.

Tijdens het onderdeel Ronde Tafels konden de deelnemers, samen met de sprekers en specialisten van Ideo en ClickSoftware in gesprek over de volgende 3 thema’s:

  • Zero Touch Scheduling versus Zelf organiserende teams.
  • Customer Engagement in een privacy gevoelige wereld
  • Innovatieve technologieën in real life

Het uitwisselen van gedachten en het delen van de ervaringen op deze 3 gebieden, werd als zeer waardevol ervaren, zo bleek uit de evaluaties.

De dag werd afgesloten met een borrel waarin nog uitvoering werd nagepraat over de bevindingen van deze enerverende dag. Ideo blijft als ClickSoftware partner in de Benelux de gebruikersgroep informeren over de laatste ontwikkelingen in de branche en kijkt uit naar de volgende gebruikersbijeenkomst.

Terug naar home

Ik wil een demo!

Wilt u een persoonlijke demo waarin wij de kracht van Salesforce voor Service laten zien? Wilt u weten hoe u Salesforce Service Cloud en Field Service Lightning kan inzetten als flexibele oplossing voor service transitie en innovatie.

Laat dan uw gegevens achter en wij nemen contact met u op.

    Bekijk ons privacy statement hier.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.